Atrespuntos-Blog Atrespuntos - Blog: YCN Awards.

YCN Awards.


YCN es una ambiciosa organización en funcionamiento desde 2001. Su principal objetivo es impulsar creativos profesionales en sus etapas más tempranas, "Queremos poner el viento en sus velas, celebrando lo mejor de su trabajo a la vez que compartimos inteligencia e inspiración para potenciar su camino allá donde quieran ir".  Los YCN Awards es uno de los medios por los que logran este objetivo. Unos ambiciosos premios para estudiantes y profesionales que cuentan este 2013 con un jurado multidisciplinar de primera, con gente de la talla de Michael C Place o Jessica Walsh. ¡No pierdas detalle!.




(Breve traducción, texto original, scroll abajo).
Creativos emergentes de todo el mundo están invitados a compartir su trabajo como parte de un programa profesional de premios organizado por la YCN.

Abierto a todo tipo de creativos que se hayan graduado en los últimos 8 años, los nuevos YCN Awards, invitan a presentar portfolio que muestre 4 proyectos en las categorías de diseño y comunicación, ilustración o animación. Los portfolios deben incluir un trabajo real, y los estudiantes de posgrado también están invitados a entrar. La fecha límite es el 28 de marzo de 2013.

Los trabajos presentados serán evaluados por un jurado internacional, en dos rondas. El grupo formado por 80 miembros, combina nuevos nombres con personajes de renombre, como el editor de la revista Creative Review Patrick Burgoyne, Jessica Walsh o el fundador de Blink, James Studholme. De entre todos los trabajos seleccionados serán elegidos 30.

YCN se ha asociado internacionalmente con Soho House como sede del jurado, donde también trendrán lugar los actos de lanzamiento de un nuevo YCN anual. Esta publicación de trapa dura, de la que será director de arte Matt Willey, será un escaparate de todos los ganadores de los premios junto con otros notables presentaciones y se distribuirá a través de las industrias creativas. Los ganadores también serán presentados online en el sitio web de YCN e invitado a hablar en los eventos y proyecciones en el Soho House a nivel internacional.

El precio por participación son £40, más o menos 46€.

La campaña de promoción de este año, corre a cargo del tipógrafo neoyorkino Craig Ward, que convina una tipografía potente con una imagen impactante y un texto, "Shake it up", que invita a la participación.




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(Texto original).

Emerging creatives around the world are invited to share the best of their work as part of a brand new professional award programme from YCN, launched in international partnership with Soho House.
Since 2001 YCN has been operating an international award programme for creative students. YCN is now seeking to elevate and recognise outstanding talent rising up within the industry.

Open to creative professionals to have graduated within the last 8 years, the new YCN Professional Awards invite the submission of a portfolio showing four projects into categories for Design & Communication, Illustration and Animation. Portfolios must include client work, and postgraduate students are also welcome to enter. The deadline for doing so is March 28th 2013.

All portfolios will be considered by an inspring international jury, undergoing two rounds of online consideration followed by jury days hosted in Soho House London and New York. The 80 strong multi-disciplinary group combines established and newer names; including Creative Review editor Patrick Burgoyne, Sagmeister & Walsh’s Jessica Walsh and Blink founder James Studholme. Up to 30 winners will be identified overall.

YCN has internationally partnered with Soho House to host the jury days followed by launch events for a new YCN Annual. This hard-backed publication, to be Art Directed this year by Matt Willey, will showcase all Award winners alongside other notable submissions and be distributed across the creative industries. Winners will also be showcased online at the YCN website and invited to speak at industry facing events and screenings at Soho House venues internationally.

“We believe that well organised Award programmes have a valuable role to play in sharing brilliant new creative work and publicly recognising those behind it”, comments YCN Founder Nick Defty.

“We have set out to design something far-reaching and accessible that will give recognition to some of the most exciting talent coming through. Our partnership with Soho House will enable us to further celebrate this talent in beautiful spaces around the world”.

This year’s Call for Entries campaign, and a glittering interactive physical award, have been designed in collaboration with New York based typographer Craig Ward. Combining striking type with imagery of the award itself the campaign invites creatives around the world to ‘Shake it Up’.

“I photographed a tonne of falling glitter which is rather difficult to focus on!”, tells Craig. ”I built the type out from there. The most important thing I wanted to capture was the energy and excitement of rising up as a creative”.

The Awards cost £40 to enter and all those who do will become Super Members of YCN with colourful benefits for a year. “We want to make sure that everyone that enters gets great value from doing so” says Nick.

Entries are invited online by March 28th 2013. Full details can be found at ycn.org/awards

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